Coaching

Coching szolgáltatásaink keretében a partnereink választják meg a beszélgetés fókuszát, míg a coach figyelmesen hallgatja, megfigyeléseit visszajelzi, és legfőképpen kérdéseket tesz fel. Ez az interakció egyrészt segíti az ügyfelet abban, hogy világosabban lásson, másrészt akcióra serkenti. A coaching folyamata a fókusz és a választási lehetőségek bővítésével felgyorsítja az ügyfél fejlődését. A folyamat arra koncentrál, hogy világossá váljon, hol tart most az ügyfél, és mit akar tenni annak érdekében, hogy eljusson oda, ahová el szeretne érni. A coaching során célirányos kérdéseket fogalmazunk meg, melyekkel segítünk az ügyfélnek megtalálni saját megoldását. A jelenre és a jövőre fókuszálunk, s a múltba csak minimálisan lépünk vissza. Nem az okok feltárását hangsúlyozzuk, hanem az erőforrások, képességek kihasználását és fejlesztését helyezzük előtérbe, a megoldás megtalálását tűzzük ki célul. A témát, fókuszt minden esetben az ügyfél határozza meg. A fő cél kijelölésekör tulajdonképpen ezt a témakört határozzuk meg.  A leggyakoribb fókuszok többnyire a következők:

  • Döntéshozatal, változtatás, döntések előkészítése
  • Időmenedzsment
  • Érdekérvényesítés, asszertivitás
  • Önmagunk képviselete
  • Pozícióváltás (feljebb lépés, lefokozás, új munkahely)
  • Munka-magánélet egyensúlya
  • Üzleti sikeresség növelése
  • Megrekedés, egy helyben toporgás
  • Frissen, újonnan kinevezett vezető
  • People management – vezetőként az emberek összefogása, irányítása, stb.
  • Nőként vezetni
  • Férfiként női csapat élén
  • Vezetők közötti konfliktusok, hatalmi harcok
  • Váltás
  • Kiégés és stressz kezelése
  • Prezentációs készségek fejlesztése, lámpaláz kezelése
  • Delegálás
  • Konfliktusok kezelése

 

Szervezetfejlesztés

A RESPECT szervezetfejlesztési tevékenysége ennek a komplex szakterületnek az elméleti, tudományos alapjaival összhangban alakult ki, és ötvöződött egy sajátos gyakorlati eszköztárral, amely a számos partnerünkkel történő évtizedes együttműködésből származik. Az alkalmazott módszereink különböző magatartástudományi, pszichológiai módszereket felhasználó szervezeti beavatkozásokat foglalnak magukba. Ezek a szervezeti beavatkozások olyan akciók, amelyek során az érintett szervezeti tagok megértik, elfogadják és megtanulják a szervezetfejlesztési szakértőinkk által átadni kívánt, a szervezeti hatékonyság növelését szolgáló értékeket, attitűdöket, viselkedési és együttműködési módokat. A RESPECT szervezetfejlesztési folyamat legalább hat gyakorlati lépésből áll:

  1. A változtatás szükségességének felismerése (a probléma tudatosítása)
  2. A tanácsadó belépése a fejlesztési folyamatba
  3. Diagnózis (a problémák pontosítása, a problématerületek meghatározása)
  4. Beavatkozási akcióterv (célok, megoldási lépések, ellenőrzési pontok meghatározása)
  5. Megvalósítás (új viselkedésformák, működési folyamatok, struktúrák stabilizálása)
  6. A szervezetfejlesztési program befejezése (ellenőrzés, a folyamat nyomon követése)